kota raya ini membuatkan hati saya terdetik memikirkan manusia terbang tanpa ikatan.Terbang setinggi yang mungkin. Pagi dipenuhi orang, malam pula dipenuhi burung dan kupu-kupu. Memang aku ingin menjejaki dunia luar tapi kakiku ditarik oleh Iman. Alhamdulillah... kata dikeluarkan. Balik saja dari sini, suara yang keluar di sekitarku menghempas aku dan menghancurkan hati yang berkoncang tanpa arah. Aku tahu yang mana baik dan buruk. Banyak orang salah angap kalau kita pergi satu tempat yang tak baik, kita juga dipandang buruk. Sebenarnya aku hanyalah ingin menyelami dunia orang supaya aku tulis di atas kertas berdasarkan bisikan hati dan pengalaman. walaupun aku tidur, aku masih ingat apa yang kata kata di sekitar aku berbicara walaupun aku dilemparkan tahi ke muka. Mereka sebenarnya baik tapi kurangnya suntikan ajaran yang sebenar. Di dalam setiap doaku, aku inginkan sahabat aku melangkah ke kanan dan terus berlari ke pintu cahaya...amin....




Comments

Popular Posts